Pirkšanas un pārdošanas
noteikumi/interneta veikala noteikumi
Interneta veikala noteikumi/Pirkšanas un pārdošanas
noteikumi
1. Vispārīgi noteikumi
1.2. Šajos noteikumos lietotie termini ir
saprotami sekojoši:
1.2.1. Noteikumi –
pirkšanas un preču pārdošanas noteikumi interneta veikalā nosaka Pircēja un Pārdevēja tiesību un pienākumu
kārtību attiecībā uz pasūtījumiem, maksājumiem, piegādēm un preču atgriešanām
un citi noteikumiem, kas saistīti ar preču iegādi ic24.lv interneta
veikalā.
1.2.2.
E-veikals -
Pārdevēja vadīts interneta veikals: ic24.lv.
1.2.3.
Līgums – Pirkšanas
un pārdošanas noteikumi starp Pircēju un Pārdevēju, kas satur šos Noteikumus.
Līgums par Preču pārdošanu tiek nodots Pircējam no Pārdevēja izmantojot E-veikala
starpniecību.
1.2.4.
Puses ir Līgumslēdzēja
puses, t.i., Pircējs un Pārdevējs.
1.2.5. Pārdevējs - SIA "Inter Cars Latvija”, reģistrācijas Nr. 40103315276, PVN maksātāja numurs: LV401033152764, juridiskā adrese: Plieņciema iela 35, Mārupe, Mārupes novads, LV-2167, Latvija.
1.2.6.
Pircējs -
fiziska persona, kas sasniegusi pilngadību, ja nav uz tiesiska pamata
attiecināti ierobežojumi; nepilngadīgais vecumā no četrpadsmit līdz
astoņpadsmit gadiem, kam ir vecāku vai aizbildņu piekrišana, izņemot gadījumus,
kad viņam ir tiesības brīvi rīkoties ar saviem ienākumiem, kā arī tad, kad šī persona
ir emancipēta; juridiska persona; attiecīgi pilnvaroti pārstāvji no
visām iepriekšminētajām personām.
1.2.7.
Konts - Klienta
reģistrēšanās ic24.lv rezultātā izveidotā personiskā informācija un pasūtījumu vēstures
konts, lai klients var veikt preču pasūtījumus E-veikalā.
1.2.8.
Privātuma politika -
Pārdevēja E-veikalā publiski pieejamais dokuments, kurā Datu subjektiem (fiziskām
identificējamām personām) tiek sniegta informācija par viņu personas datu
apstrādi, izmantojot E-veikalu.
1.2.9.
Lietotājs -
fiziska persona, kas iegādājas Preces E-veikalā priekš savas uzņēmējdarbības,
tirdzniecības, profesijas vai ne ar darbu saistītām vajadzībām (patēriņa
vajadzībām).
1.2.10.
Prece – jebkura
lieta, ko piedāvā vai pārdod Pārdevējs E-veikalā Pircējam.
1.2.11.
Kurjers
– Pārdevēja nolīgts Preču piegādātājs, kas piegādā Preci uz
Pircēja noradīto vietu.
1.3. Pircējs apstiprina Līguma Noteikumus
un izvēlas paziņojumu
"Esmu izlasījis un piekrītu interneta veikala noteikumiem un nosacījumiem". Tādējādi
apstiprinātie Noteikumi ir juridiski saistoši abām Pusēm.
1.4. Pircējs izveidojot jaunu Kontu ic24.lv
apstiprina Noteikumus reģistrācijas procesa laikā, kā arī katru reizi pasūtot Preces.
1.5. Šajā E-veikalā Pircēji var iegādāties Preces,
kā noteikts Noteikumu 1.2.6. Punktā. Persona, kas apstiprina Noteikumus,
apstiprina, ka tai ir tiesības iegādāties Preces šajā E-veikalā.
1.6. Pārdevēja lietošanas Noteikumi var tikt
grozīti, mainīti vai papildināti vienpusēji no Pārdevēja puses ievērojot attiecīgo
likumu prasības. Katru reizi, kad Pircējs pasūta Preci, tas tiek lūgts
pārskatīt un apstiprināt Noteikumus tā, lai Pircējs būtu vienmēr iepazinies ar aktuālo
Preču Pirkšanas un pārdošanas noteikumu versiju pasūtīšanas laikā. Informācija
par Noteikumu atjauninājumiem ir pieejama E-veikala tīmekļa vietnē.
1.7. Katru reizi, kad Pircējs pasūtīs Preces, pasūtījumam piesaistītie Noteikumi būs aktuālajā versijā pasūtījuma iesniegšanas brīdī.
2. Preču
pasūtīšana un līguma slēgšana
2.1. Pircējs var iegādāties Preces E-veikalā,
izmantojot tajā izveidoto Kontu.
2.2. Pārdevēja izveidotā pasūtīšanas kārtība
E-veikalā dod Pircējam iespēju pārbaudīt un labot izveidotā pasūtījuma kļūdas (E-veikala
sadaļā - Grozs), pirms Pārdevējam tiek nosūtīts preču galīgais pasūtījums.
2.3. Pircējs var iegādāties līdz pat 8
(astoņiem) Preču vienībām katrā iepirkšanās reizē, neskatoties uz pirkuma cenu,
lielumu vai svaru.
2.4. Pārdevējam ir arī tiesības pēc saviem
ieskatiem noteikt pasūtīto Preču groza minimālo lielumu, tas ir, minimālo
summu, pēc kuras tiek izpildīts Klienta pasūtījums. Šajā gadījumā
minimālais pasūtījuma apjoms ir norādīts E-veikalā.
2.5. Tiek uzskatīts, ka Līgums starp Pircēju
un Pārdevēju tiek noslēgts no brīža, kad Pircējs, E-veikalā izveido un
apstiprina tirdzniecības kārtību (Grozs), sniedzot informāciju, kas
nepieciešama pasūtījuma formā, apstiprinājis piekrišanu Noteikumiem un izvēlējies
maksājuma metodi, noklikšķinājis uz pogas "Veikt pasūtījuma apmaksu".
2.6. Katrs Līgums starp Pircēju un Pārdevēju tiek
saglabāts E-veikala datu bāzē. Līgumus var apskatīt E-veikalā Jūsu
(Pircēja) Kontā pie savas pirkumu vēstures.
2.7. Pēc pasūtījuma saņemšanas klients saņem
e-pastu, kas apstiprina pasūtījuma saņemšanu. Pircējam pasūtījuma atcelšana pēc
tā apstiprināšanas e-pastā vairs nav iespējama.
2.8. Pēc pasūtījuma sagatavošanu, Pārdevējs
apliecina tā izpildi, nosūtot Pircējam
e-pastu uz Pircēja norādīto e-pasta adresi, norādot, ka Preces, kas nosūtītas Pircējam
vai sagatavots saņemšanai veikalā (ja Pārdevējs ir atļāvis šādu piegādes veidu
izvēlēties Pircējam pasūtījuma veikšanas laikā).
2.9. Ja Pārdevējs, pēc iespējas un Preču pieejamības, nevar piegādāt Pircējam pasūtītās Preces, ciktāl tas ir iespējams, Pārdevējs apņemas piedāvāt līdzīgu Preci pēc tās parametriem, vai arī informē, ka pasūtījumu nevarēs izpildīt. Ja Pircējs atsakās pieņemt viņam piedāvāto analogo Preci vai citu pēc tuvākās līdzības piedāvāto līdzīgo produktu, un vēljoprojām pēc Pircēja informēšanas pasūtījums nevar tikt izpildīts Pārdevējs informē Pircēju, ka pasūtījumu nevar izpildīt un Pārdevējs apņemas atgriezt Pircējam samaksāto naudu par Preci termiņā, ne vēlāk, kā 14 (četrpadsmit) dienu laikā, ja Pircējs ir veicis priekšapmaksu par pasūtījumu.
3.
Preču cenas un samaksa
3.1. Norādītās cenas E-veikalā un Pircēja
sastādītais pasūtījums ir derīgs un spēkā esošas tikai tad, ja Preces tikai
pasūtītas interneta veikalā. Preču cenas tiek izteiktas euro, tajā skaitā
ietilpst aktuālā ar likumu noteiktā PVN likmi.
E-veikalā, ja Pircējs vēlas, ar attiecīgo iestatījumu palīdzību, var izvēlēties
apskatīt cenas Precēm bez PVN, bet jebkurā gadījumā Pircēja pasūtījumā
maksājamais lielums par Preci tiks norādīts pievienojot likumdošanā derīgu PVN
likmi.
3.2.
Piegādes izmaksas nav iekļautas preču
cenā. Preču piegādes izmaksas maksā Pircējs, izvēloties attiecīgo preču
piegādes metodi. Preces piegādes cena ir norādīta Pircēja pasūtījuma formā
(Grozs), un tā tiek attēlota arī E-veikala sadaļā "Pasūtījumu
piegāde " .
3.3. Pārdevējs patur tiesības jebkurā laikā
bez iepriekšēja brīdinājuma mainīt Preču cenas un atlaides, kā arī Preču
piegādes izmaksas.
3.4. Preču cenu pēc tam, kad Pārdevējs ir
apstiprinājis pasūtījumu nevar tikt mainīta, ja vien Preces cena ir mainījusies
tehniskas kļūdas dēļ informācijas sistēmā, skaidri redzamas kļūdas (defekta) vai
dēļ citiem objektīviem iemesliem, kas ir ārpus Pārdevēja kontroles (ja šiem
iemesliem par pamatu kalpo pierādījumi). Ja šādā gadījumā Pircējs
nepiekrīt iegādāties Preces par jauno Preces cenu, tad Pircējs var atteikties
no pasūtījuma informējot Pārdevēju 2 (divu) darba dienu laikā pēc pasūtījuma
atcelšanas saskaņā ar iepriekš minēto procedūru, Pārdevējs atgriež Pircējam
atpakaļ visu samaksāto summu saprātīgā termiņā, bet ne vēlāk
kā 14 (četrpadsmit) dienās.
3.5. Veicot preču pasūtīšanu Pircējs var
samaksāt par Precēm vienā no sekojošajiem samaksas veidiem:
3.5.1.
izmantojot e-banku;
3.5.2.
skaidrā naudā vai maksājot ar karti pie
preču saņemšanas (ja maksājuma metode ir atļauta preču pasūtīšanas laikā).
3.6. Specifiskie maksāšanas veidi, kas ir
spēkā pasūtīšanas brīdī ir norādīti Pircēja Kontā un E-veikalā “Kā apmaksāt pasūtījumu” .
3.7. Iegādes dokumenti - PVN rēķini - elektroniski rēķini tiek nosūtīti uz Pircēja Konta norādīto e-pasta adresi uzreiz pēc pasūtījuma izpildes un/vai tiek izsniegti preču piegādes/atsaukšanas brīdī. PVN rēķinā norāda Pircēja izvēlētās Preces, to daudzumu, atlaides, preču galīgo cenu, ieskaitot visus nodokļus, kā arī citus datus, kas nepieciešami grāmatvedību reglamentējošo tiesību aktu prasībām.
4.
Preču piegāde
4.1. Preču piegāde
notiek tikai Latvijas Republikas teritorijā.
4.2. Pašreizējās
piegādes/atsaukšanas metodes un Pasūtījumu piegādes noteikumi ir redzami sadaļā
"Pasūtījumu piegāde".
4.3. Preču
pasūtīšanas brīdī Pircējam jānorāda:
4.3.1.
Precīza preču
piegādes vieta, kad Preces tiek piegādātas Pircējam, izmantojot kurjeru
pakalpojumus;
4.3.2.
Pārdevēja filiāles veikals (Preces saņemšanas
vieta), kad Pircējs izvēlas saņemt Preci filiālē tās ir jāizņem Pārdevēja
norādītajā kārtībā, kas norādīta pasūtījuma rezervēšanas laikā (ja Pārdevējs pasūtījuma
brīdī ļauj Pircējam izvēlēties produkta/u izņemšanu no konkrētas Pārdevēja filiāles).
4.4. Ja Pircējs izvēlas
saņemt Preces tādā veidā kā noteikts Noteikumu 4.3.2. punktā tad Pircējs tiek
informēts ar īsziņu, pa tālruni un/vai pa Pircēja norādīto e-pasta adresi par Preces
piegādi uz Pircēja izvēlēto filiāli un/vai Preču sagatavošanu izņemšanai no
izvēlētās Pārdevēja filiāles.
4.5. Pircējs apņemas pats pieņemt Preces. Gadījumā,
ja Pircējs nevar pieņemt Preces, un Preces ir piegādātas uz norādīto Pircēja piegādes
adresi, Pircējam nav tiesības celt prasības par Preču piegādi (tai skaitā garantijas
prasības) pret Pārdevēju par preču piegādi nepiemērotam/nepareizam klientam vai
fiziskai, vai juridiskai personai kā arī prasības par kādām citām Preces
neatbilstībām vai piegādes neērtībām.
4.6. Pārdevējs piegādā Preces Pircējam
saskaņā ar “Pasūtījumu piegāde” norādītajiem noteikumiem. Šie noteikumi ir
provizoriski un arī neattiecas uz gadījumiem, kad Pārdevēja noliktavā nav
vajadzīgās Preces, un Pircējs ir informēts par pasūtīto preču trūkumu. Turklāt
Pircējs tiek informēts un piekrīt, ka izņēmuma gadījumos preču piegāde var
aizkavēties iepriekš neparedzētu apstākļu dēļ, kas nav Pārdevēja
kontrolē. Šādā gadījumā Pārdevējs apņemas nekavējoties sazināties ar
Pircēju un vienoties par preču piegādes un pieejamības nosacījumiem.
4.7. Pircējam pasūtītās Preces piegādā Kurjera
pakalpojumu sniedzējs ar Pircēju saskaņotā piegādes laikā un Kurjera
pakalpojumu sniedzējs sazinās ar Pircēju uz Pircēja norādīto tālruņa numuru
un/vai Pircēja norādīto e-pasta adresi, kas norādīta veicot preču pasūtījumu.
4.8. Pārdevējs ir atbrīvots no visām atbildībām,
kas minētas Preču Pirkšanas un pārdošanas Noteikumu pārkāpšanu, ja Preces
netiek nodotas un/vai piegādātas Pircējam noteiktajā laikā Pircēja vainas dēļ
vai ārkārtas apstākļu dēļ, kuri ir ārpus Pārdevēja kontroles.
4.9.
Preces piegādes brīdī un/vai pie to
izņemšanas filiālēs, Preces tiek piegādātas klientam kopā ar rēķinu, pavadzīmi
vai kādu citu Preces saņemšanas apstiprinošu dokumentu, tai skaitā Kurjera
pakalpojuma sniedzēja elektroniskajā paraksta sistēmā/ierīce (vai papīra
formas, Preces piegādes apstiprinājuma dokumentā) par preču saņemšanu, kurš
jāparaksta Pircējam, ar to apstiprinot preču saņemšanu.
4.10. Pie Preces piegādes saņemšanas Pircējam
ir jāpārbauda sūtījumu iepakojuma statuss/stāvoklis. Pircējam ir visos
gadījumos nekavējoties jāinformē Pārdevēju, ja sūtījuma iepakojums ir saburzīts
vai kā citādi bojāts, kā arī tad, ja sūtījumā ir nepareizas Preces, nepietiekams
un/vai nepareizs preču daudzums, nepilnīga preču komplektācija, aprīkojums un
citos gadījumos, kad pasūtījums atšķiras no piegādātā.
4.11. Pircējs visos gadījumos, kad Preču
saņemšanas laikā pamanījis iepakojuma un vai pasūtījuma neatbilstības, veic
piezīmes uz Preces saņemšanas dokumenta/Kurjera piegādes dokumenta, vai ir
jāuzraksta atsevišķs akts par šīm neatbilstībām. Iepriekšminētais gadījums ir
aktuāls tikai, ja Preces piegādātas ar kurjera starpniecību. Ja šādas darbības
no Pircēja puses nav veiktas, tad Pārdevējs ir atbrīvots no atbildības par
preču piegādes un tās saturā esošajiem pārkāpumiem un/vai defektiem, kurus
Pircējs nav minējis uz kurjera piegādes dokumentācijas.
4.12. Bojājumu un preču nejauša zaudējuma
risks pāriet Pircējam no brīža, kad Preces tiek nodotas Pircējam.
5. Pircēja
(lietotāja) tiesības atcelt Līgumu
5.1. Pircēja tiesības veikt pirkumus
E-veikalā ir saskaņā ar Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības
likumu (PTAL) un Latvijas Republikas (turpmāk – LR) Ministru Kabineta
Noteikumiem Nr.255 “Noteikumi par distances līgumu” (turpmāk – MK) un šo MK
19.punkta kārtībā ir tiesības vienpusēji atkāpties no Līguma 14 (četrpadsmit)
dienu laikā, paziņojot par to Pārdevējam, izņemot MK 22.punkta minētājos
gadījumos.
5.2. Atteikuma tiesības neattiecas uz
Pircējiem, kas ir juridiskās personas, tostarp persona, kas iegādājusies Preces,
ne patēriņa vajadzībām saskaņā PTAL 12.punktu. Šis punkts neattiecas uz Preces
garantijas iestāšanās gadījumiem.
5.3. Pircējs nevar izmantot atteikuma
tiesības, kad ir iestājies viens no MK 22.punktā minētajiem apakšpunktiem, tai
skaitā:
5.3.1. pilnībā
ir pabeigta pakalpojuma sniegšana, kura tika uzsākta pirms atteikuma tiesību
termiņa beigām, ja Pircējs ir skaidri piekritis un apliecinājis, ka viņš zaudēs
atteikuma tiesības no dienas, kad līgums par pakalpojuma sniegšanu būs pilnībā
izpildīts. Šis noteikums neattiecas uz līgumiem, ja līguma priekšmets ietver
gan Preci, gan pakalpojumu;
5.3.2. Preces
vai pakalpojuma cena ir atkarīga no finanšu tirgus svārstībām, kuras Pārdevējs
vai pakalpojuma sniedzējs nevar kontrolēt un kuras var rasties atteikuma
tiesību termiņā;
5.3.3. Prece
tiek izgatavota pēc patērētāja norādījumiem vai Prece ir nepārprotami
personalizēta;
5.3.4. Prece
ātri bojājas vai tai drīz beidzas derīguma termiņš;
5.3.5. Pircējs
ir atvēris iepakojumu Precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar
atdot atpakaļ;
5.3.6. Prece
tās īpašību dēļ pēc piegādes ir neatgriezeniski sajaukusies ar citām lietām;
5.3.7. Patērētājs
ir atvēris audioierakstu vai videoierakstu, vai datorprogrammu iepakojumu.
5.4. Pircējs informē Pārdevēju par Līguma
anulēšanu, izmantojot vienu no sekojošajiem veidiem:
5.4.1. aizpildot atteikuma
formu,
kas atrodas E-veikala sadaļā “Atgriešanas noteikumi”.
5.4.2. sniedzot
skaidru paziņojumu (iesniegumu), kurā izklāstīts viņa lēmums atkāpties no Līguma un kas
atbilst PTAL un MK noteikumiem.
5.5. Paziņojuma veidi kas minēti 5.4. punktā
par atteikšanos tiek nosūtīts uz e-pastu:
[email protected]. Saņemot Pircēja paziņojumu, Pārdevējs nekavējoties
nosūta apstiprinājumu par paziņojuma saņemšanu. Parakstītu 5.4.punkta minēto formu vai iesniegumu Pircējs atgriež kopā ar Precēm Pārdevējam.
5.6. Atteikuma tiesības no Līguma 14
(četrpadsmit) dienu laikā skaita, ja Pircējs (lietotājs), vai trešā persona,
neskaitot Kurjeru, saņem Preces vai:
5.6.1. ja
Pircējs ir pasūtījis vairāk nekā vienu Preci pasūtījumā un Preces tiek
piegādātas atsevišķi, - no dienas, kad Pircējs (lietotājs), vai trešā persona,
neskaitot Kurjeru, saņem pēdējās Pasūtījumā esošas Preces;
5.6.2. ja
Prece tiek piegādāta vairākās partijās vai daļās - no dienas, kad Pircējs vai
viņa norādītā trešā persona, kas nav Kurjers, saņem pēdējo partiju vai daļu;
5.6.3. ja
līgums par regulāru preču piegādi - no dienas, kad Pircējs vai trešā
persona, kas nav Kurjers, saņem pirmo Preci.
5.7. Ja Pircējs ir atteicies no Līguma, kamēr
Prece vēl nav tam piegādāta, Pārdevējs pieņem Pircēja atteikumu kā Pircēja
pasūtījuma atcelšanu un par to informē Pircēju uz e-pasta adresi.
5.8. Ja Pircējs izmanto atteikuma tiesības
pēc tam, kad ir iesniedzis pakalpojuma sniedzējam pieprasījumu saskaņā ar MK
noteikumu nr. 255., 18.
punktu,
Pircējs maksā Pārdevējam summu, kas attiecībā pret pilnu līguma izpildi ir
proporcionāla izpildītajai Līguma daļai brīdī, kad Pircējs informē pakalpojuma
sniedzēju par atteikuma tiesību izmantošanu. Minēto summu aprēķina, pamatojoties
uz Līgumā noteikto galīgo cenu. Ja galīgā cena ir pārmērīga, summu, kas jāmaksā
Pircējam, aprēķina, pamatojoties uz izpildītās līguma daļas tirgus vērtību.
5.9. Pārdevējam nav pienākuma segt jebkādas
papildus izmaksas Pircējam, ņemot vēra to, ka Pircējs skaidri izvēlējies, jau
sev ērtāko un/vai lētāko piegādes metodi, ko piedāvā Pārdevējs.
5.10. Pārdevējs
neatmaksā summas, ko Pircējs samaksājis par Precēm, līdz Pircējs nav atgādājis Preces
atpakaļ Pārdevējam un/vai Pircējs iesniedz pierādījumus par to, ka Preces ir
nosūtīta Pārdevējam, atkarībā no tā, kurš no gadījumiem notiek vispirms.
5.11. Pircējs
nekavējoties, un ne vēlāk kā 14
(četrpadsmit) dienu laikā no paziņojuma par atteikumu no Līguma saņemšanas
datuma, nosūta vai piegādā Preces Pārdevējam vai citai personai ar Pārdevēja
piekrišanu. Procedūra
un prasības šādu Preču atpakaļatdošanai ir atrunāti Noteikumu 7. punktā.
5.12. Pircējs
uzņemas tiešās izmaksas par preču atdošanu, atgriešanu atpakaļ, izņemot
gadījumus, kad šīs izmaksas uzņemas Pārdevējs.
5.13. Pircējs
ir atbildīgs par preču vērtības samazināšanos, ja prece izmantota citā nolūkā,
nevis preces rakstura, īpašību un darbības noskaidrošanai.
6. Preču
kvalitāte un garantijas
6.1. Pārdevējs garantē preču kvalitāti
(kvalitātes garantija atbilstoši LR likumdošanai).
6.2. Katra E-veikalā pārdoto preču īpašības
ir aprakstītas to produkta aprakstā “Informācija par precēm”.
6.3. Pārdevējs nav atbildīgs par Precēm, kas E-veikalā
neatbilst tās patiesajai krāsai, formai vai citiem parametriem Pircēja monitora/displeja
īpašību dēļ vai citu tehnisku iemeslu dēļ, kas ir ārpus Pārdevēja
kontroles. Pircējiem ieteicams izlasīt produkta aprakstu.
6.4. Pārdevējs dažām Precēm un/vai preču
tipiem sniedz laika kvalitātes garantiju, speciālos garantijas noteikumus varat
atrast pie produkta apraksta un/vai "Garantijas noteikumi”. Pircējs var arī sazināties ar Pārdevēju
par konkrētas Preces garantijas periodu un noteikumiem, rakstot uz [email protected].
6.5. Pārdevēja nodrošinātā garantija,
neatbrīvo Pircēju un/vai neierobežo Pircēja tiesības, par iegādātu sliktas
kvalitātes Preci saskaņā ar LR Patērētāju tiesības likumu.
6.6. Pārdevējs apņemas Pircējam atgriezt
Preces pirkuma cenu, salabot produktu vai kā citādi likvidēt Preces trūkumus,
ja Prece neatbilst tās garantijas nosacījumiem vai prasībām.
7. Preču
atgriešana un nomaiņa
7.1. Preču atgriešanas, nomaiņas vai
garantijas iestāšanās gadījumā, Preču apmaiņa, atgriešana, naudas kompensācija
ir iespējama tikai tad, ja Pircējs uzrāda pirkuma apliecinošu dokumentu, ka
Prece ir iegādāta Pārdevēja E-veikalā un garantijas gadījumā, arī aizpildītu
garantijas talonu.
7.2. Preces maiņas, kā arī Preces atgriešanas
Pārdevējam – neaizvietojot Preci pret piemērotu Preces aizstājēju, gadījumos iestājās
Pircēja atteikums no Līguma, kas var iestāties sekojošā kārtībā:
7.2.1. Pircējam
ir tiesības 14 (četrpadsmit) dienu laikā no mirkļa, kad tas iegādāto Preci
saņēmis to atgriezt un/vai aizstāt/apmainīt pret citu Preci Pārdevēja norādītā
vietā, tai skaitā Pārdevēja filiālē Rīgā, Karļa Ulmaņa gatvē 2, LV-1004, vai
arī uzzināt ispēju nogādāt preces rakstot uz e-pastu: [email protected] vai zvanot uz +371 6331 9999. Par Preces maiņu jāsazinās ar
Pārdevēju ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienas pēc Preču saņemšanas rakstot uz [email protected]
vai sūtot pa pastu.
Preces maiņai Pārdevējs piekrīt, tad;
7.2.2. Ja
maiņas rezultātā izveidojusies starpība starp maināmajām preču cenām, tad Pircējam
ir jāmaksā Pārdevējam starpības apmērs, bet ja starpības apmērs jāapmaksā
Pārdevējam, tad tas veiks apmaksu ar tādu pašu apmaksas metodi kā veicis
Pircējs 14 (četrpadsmit) dienu laikā;
7.2.3. Ja
Pārdevējs nav piedāvājis alternatīvās
maiņas Preces, Pircējam ir tiesības, MK noteiktajā termiņā, atgriezt Preci Pārdevējam
un atgūt samaksāto cenu par to. Pārdevējs atgriež Pircējam samaksāto
apmēru par attiecīgo Preci ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienu laikā no dienas,
kad tā atgriezta;
7.2.4. Pircējam
par vēlmi mainīt un/vai atgriezt Preci ir jāinformē Pārdevējs. Pircējam ir jāsniedz apmaiņas/atgriešanas pieprasījums
rakstiskā veidā, e-pasta priekšmetā norādot: preču apmaiņa/atgriešana
uz e-pastu
[email protected], ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit)
dienu laikā pēc tam, kad Pircējs saņēmis attiecīgo, lai nenokavētu MK termiņu,
pēc Pircēja ziņas saņemšanas Pārdevējs nekavējoties nosūtīt apstiprinājumu par
paziņojuma saņemšanu;
7.2.5. Pircējs var samainīt Preces
tikai tad, ja Prece nav tikusi izmantota, tā nav sabojāta, ir saglabātas Preces
patēriņa īpašības, tai skaita arī saglabāts Preces komerciālais
izskats (nesabojātas etiķetes, aizsargplēves, utt.,), un Pircējam ir
Preces pirkumu apliecinošs dokuments.
7.2.6. Visas
atgrieztās Preces, papildus noteikumiem, kas minēti 7.2.5 punktā, jāatgriež tā,
lai būtu saglabājušās autentiskās etiķetes, aizsardzības iepakojums kā arī
saglabājot un saturot tos pašus aksesuārus brīdī, kad Prece tika pārdota.
Atpakaļ nosūtītajām/nodotajām Precēm jābūt atbilstošajā un oriģinālajā
iepakojumā, kas ir labā pārdošanas stāvoklī (ar instrukcijā un garantijām, ja piegādātas
ar Preci), ar tādu pašu sastāvu un svaru, kādā šo Preci ieguvis Pircējs. Tajā
pašā laikā arī dāvanas (papildus akciju pielikumi pie Preces) ir jāatdod, kas
saņemtas kopā ar Preci;
7.2.7. Atgriežamās Preces Pircējs nodod Pārdevējam, Pārdevēja norādītajā
vietā, nosūtot atpakaļ tās izmantojot Kurjera pakalpojumus, pa pastu vai
klātienē. Preces ir jāatgriež Pārdevēja
adresē, kuru var noskaidrot šā Līguma 7.2.4. punkta kārtībā - rakstiskā veidā
e-pasta priekšmetā norādot: preču apmaiņa/atgriešana uz e-pastu: [email protected].
Pircējam piegādājot smagās Preces (lai novērtētu, modificētu, mainītu, labotu
vai atgrieztu preču kvalitātes dēļ) un ne tikai tās, Pārdevējs patur tiesības
sazināties ar Pircēju telefoniski, lai informētu par Preču piegādes adresi.
7.2.8. Atgriežot
Preces pa pastu vai ar kurjeru, Pircējam ir jānorāda sūtītāja adrese un Preces jāiesaiņo
pareizi, lai sūtījuma laikā Prece netiktu bojāta. Pārdevējs neatmaksā
naudu par Precēm, kas tika sabojātas nosūtīšanas brīdī. Pārdevējs nav
atbildīgs par sūtījumiem, kas tika piegādāti nepareizi, uz nepareizi norādītu
adresi, vai, ja Preces sūtījums tiek nozaudēts vai sabojāts pārvadāšanas laikā;
7.2.9. Pircējam,
kas atgriež Preces kvalitatīvā un pieņemamā kondīcijā, Pārdevējs atgriež tikai
naudu, kas samaksāta par Preci, neskaitot Preces piegādes izmaksas (nav
piemērojams, ja Pircējs Preces atdod sakarā ar Līguma pārtraukšanu). Pēc
preču saņemšanas un to kvalitātes/kondīcijas novērtēšanas Pārdevējs atgriež
naudu par Precēm ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienu laikā pēc tam, kad Preces
tiek nodotas Pārdevējam.
7.3. Pārdoto preču trūkumi/defekti tiek
novērsti, vai Prece apmainīta pret kvalitatīvu Preci saskaņā ar Garantijas noteikumiem un LR likumā noteiktajām normatīvam.
7.3.1. Ja
Pircējs iegādājās Preces ar trūkumiem, un tas tika atzīmēts produkta nodošanas
- pieņemšanas aktā (ja neatbilst noteikumiem, kas piemērojami Līguma 7.1.punktā),
vai Preces bijusi nepiemērotā kvalitātē - konstatēts ražošanas defekts, vai neatbilst
ražotāja specifikācijām, Pircējs pēc savas izvēles var pieprasīt:
7.3.1.1. ka
Pārdevējs saprātīgā termiņā novērš Preces defektus, ja tos var novērst;
7.3.1.2. samazinātu
pirkuma cenu;
7.3.1.3. aizstāt
Preci ar līdzīgu, atbilstošas kvalitātes Preci, neskaitot gadījumus ja trūkumi/defekti
ir nebūtiski un/vai radušies Pircēja vainas dēļ;
7.3.1.4. atmaksāt
samaksāto cenu un atcelt pirkuma Līgumu, gadījumos, kad pārdotā Prece ir
nekvalitatīva un kalpo par pamatu šā Līguma izbeigšanai;
7.3.2. Pircējs
var izvēlēties tikai vienu no tiesiskās aizsardzības līdzekļiem, kas paredzēti Līguma
7.3.1. Punktā. Pircējam ir jānorāda viens no 7.3.1.punktiem savā pieteikumā
par Preces trūkumiem/defektiem, pieteikumā arī jāmin konkrēts preču pirkuma
dokuments, kas apliecina tās iegādi un garantijas dokumenti (ja tie ir izdoti
papildus);
7.3.3. Ja
Pircējam nav iespējas īstenot savu tiesiskās aizsardzības līdzekli, Pārdevējs
ierosina alternatīvu 7.3.1. punktā paredzētajai metodei. Pircējam nav
tiesību mainīt izvēlēto aizsardzības līdzekli. Turklāt Pircējam nav
tiesību izbeigt Līgumu, ja preču trūkums/defekts ir nenozīmīgs un nav būtisks
Līguma pārkāpums;
7.3.4. Pircējam
ir jāmaksā par piegādes izmaksām par Preces atgriešanu, ja Pārdevējs
pārliecinās, ka atgrieztā Prece ir atgriezta nepietiekamas kvalitātes (rūpnīcas
defekta) dēļ, Pārdevējs atgriež atbilstošas piegādes un atgriešanas izmaksas,
kas radās Pircējam;
7.3.5. Ja
Pircējs izvēlas atgriezt bojāto produktu Pārdevējam, Pārdevējs atgriež Pircējam
samaksu 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā pēc tam, kad Pārdevējs saņēmis
Pircēja paziņojumu par sliktas kvalitātes Preci, un ja preču Pircējs nav
atpakaļ iesniedzi vēl Preces Pārdevējam, tad šī atmaksas periods tiek uzsākts no dienas, kad Preces atgrieztas
atpakaļ Pārdevējam;
7.3.6. Pārdevējs noraida
Pircēja pretenzijas par nekvalitatīvo Preci gadījumā, ja šīs pretenzijas ir
izteiktas produkta garantijas perioda beigās (neskaitot gadījumus, kad Pircējs
var pierādīt, ka defekts radies pirms Prece nonākusi pie Pircēja, preču
pārvadāšanas procesā, vai no citiem iemesliem kas izriet no Pārdevēja
atbildības), un, ja Preces tīši vai nolaidības dēļ tika bojātas pēc to
nodošanas Pircējam, vai arī, ja Preces tiek bojātas preču lietošanas rezultātā,
nelietošanas rezultātā, vai netiek ievēroti Preces uzglabāšanas noteikumi, kā
arī tad, ja Preces, izmantotas neatbilstoši citiem garantijā minētajiem
noteikumiem.
7.4. Ja Pircējam nav piegādātas Preces,
Pircējam nekavējoties, bet ne vēlāk kā 3 (trīs) darba dienu laikā, jāinformē
Pārdevējs par šo notikumu pa e-pastu:
[email protected] vai zvanot uz E-veikalu pa
tālruni. Pārdevējs uz sava rēķina apņemas aizstāt attiecīgās Preces un/vai
aizstāt tās ar piemērotām Precēm. Noteikumu 7.1. Punkts attiecīgi attiecas
uz šādu preču atdošanu un apmaiņu. Šis punkts neattiecas uz gadījumiem, kad
Kurjers ir piegādājis Preci Pircējam un/vai to pieņēmusi cita persona.
7.5. Pārdevējs informē, ka konstatējot
atpakaļ atdotās Preces vērtības zudumu Pārdevējs patur tiesības vērsties tiesā
ar prasības pieteikumu pret Pircēju par Pārdevējam radīto zaudējumu segšanu,
kas radusies Pircēja rīcības rezultātā.
8.
Pircēja tiesības un pienākumi
8.1.
Pircējs ir tiesīgs iegādāties Preces SIA
"Inter Cars Latvija” interneta veikalā saskaņā ar šiem Noteikumiem/Līgumu
un Latvijas Republikas likumu.
8.2.
Pircējam ir jāpieņem pasūtītās Preces un
jāmaksā summa, kas norādīta viņam iesniegtajā pasūtījumā.
8.3.
Pircējam ir tiesības atkāpties no
Līguma, kā arī mainīt un/vai atdot Preces saskaņā ar šā Līguma noteikumiem.
8.4.
Pircējam
ir arī citas tiesības, kas noteiktas šajos Noteikumos, Privātuma politikā un LR
tiesību aktos.
8.5.
Ja Pircēja iesniegtie reģistrācijas dati
vai informācija E-veikalam mainās, Pircējam nekavējoties tie jāatjauno.
8.6. Pircējs apņemas nenodot trešajām
personām Pircēja pieslēgšanās datus (lietotājvārdu, paroli u.c.,) savam
e-veikala kontam. Ja Pircējs zaudē savu pieteikšanās informāciju, viņam
nekavējoties jāinformē Pārdevējs izmantojot saziņas līdzekļus, kas norādīti
sadaļā "Kontakti".
8.7.
Izmantojot SIA "Inter Cars Latvija"
interneta veikalu, Pircējs apņemas ievērot šos Noteikumus un nepārkāpt Latvijas
Republikas tiesību aktus.
8.8.
Ja Pircējs bez pamatotu iemesla atsakās
vai izvairās no pasūtīto preču pieņemšanas, viņš sedz Pārdevēja piegādes
izmaksas.
8.9.
Visus pieprasījumus, sūdzības,
pretenzijas un jebkuru citu pārdošanas jautājumu gadījumā Pircējs var
sazināties ar Pārdevēju uz E-veikala sadaļā "Kontakti" norādīto
kontaktinformāciju.
9.
Pārdevēja tiesības un
pienākumi
9.1. Ja Pircējs mēģina sabojāt vai kā citādi
kaitēt e-veikala stabilitātei un drošībai, vai pārkāpj savas Noteikumu saistības,
Pārdevējam ir tiesības nekavējoties un bez brīdinājuma apturēt vai ierobežot Pircējam
iespēju izmantot E-veikalu, vai, ja nepieciešams, tad atcelt Pircēju
reģistrāciju un/vai dzēst lietotāja kontu.
9.2. Pārdevējam ir tiesības apturēt vai uz
laiku vai pilnībā izbeigt e-veikala darbību. Pārdevējs par to paziņo E-veikala
tīmekļvietne. Šajā gadījumā visi pieņemtie un apstiprinātie pasūtījumi
tiek izpildīti un jauni pasūtījumi netiek pieņemti.
9.3. Pārdevējam ir tiesības nenoslēgt Līgumu ar
konkrētu Pircējam (nepārdot jaunas Preces), ja Pircējs ir iesniedzis rīkojumu
par Preču atgriešanu, tajā skaitā, bet ne tikai uz tiem gadījumiem, kad Pircējs
atteicies no iepriekšējā Līguma un atdevis Preces 2 (divas) vai vairāk reizes,
pēdējo 12 (divpadsmit) mēnešu laikā, ja pastāv pamatotas šaubas par Pircēja autentiskumu,
identitāti, Pircēja spēju izpildīt Līgumu un citu Pircēja apzinātu Līguma
neizpildes gadījumu.
9.4.
Pārdevējam ir tiesības atkāpties no
noslēgtā Līguma, ja Pircēja pasūtītās Preces vairs nav pieejamas Pārdevēja
noliktavā, kā arī gadījumos, kad pasūtītās Preces derīguma termiņš ir beidzies,
kā arī gadījumos kad personas, kas, pamatojoties uz šiem Noteikumiem, nebija
tiesības slēgt līgumu.
9.5. Pārdevējs apņemas nodrošināt Klienta
personas datu likumīgu, pārredzamu un drošu pārvaldību, kā norādīts e-veikala
sadaļās “Datu
aizsardzības politika” un “Privātuma
politika”.
9.6. Pārdevējam ir citas tiesības un
pienākumi, kas paredzēti šajos Noteikumos un piemērojamos tiesību aktos.
10.
Atbildība
10.1.
Pircējs ir vienpusēji atbildīgs par savu
iesniegto datu pareizību un precizitāti savā E-veikala Kontā un pasūtījuma veidlapās veicot pirkumu.
10.2.
Pircējs ir atbildīgs par darbībām, kas
veiktas, izmantojot šo E-veikalu.
10.3.
Pircējs ir atbildīgs par viņa
pieteikšanās datu drošību E-veikala Kontā un to nodošanu trešajām
personām. Ja E-veikalu izmanto trešā puse, iegādājoties Pircēja
pieteikšanās datus, Pārdevējs uzskata šo Personu par Pircēju.
10.4. Pārdevējs ir atbrīvots no jebkādas
atbildības, ja kaitējums un zaudējumi radušies sakarā ar to, ka Pircējs,
neskatoties uz Pārdevēja ieteikumiem, rekomendācijām un savstarpējām saistībām,
apstiprinot, ka iepazinies ar šiem Noteikumiem, Privātuma politiku un citiem
saistošajiem noteikumiem, kas atrodas e-veikala sadaļās “Noteikumi un
nosacījumi” un “Interneta veikals”, faktiski ar tiem nav iepazinies un/vai
sapratis, pat ja šāda iespēja tam tika piešķirta.
11.
Personas datu aizsardzība
11.1.
Pārdevējs apstrādā Pircēja personas
datus saskaņā ar e-veikalā esošo Privātuma politiku, kurā ir visa informācija
par e-veikala Pircēja, apmeklētāja personas datu apstrādi.
11.2.
Pircējs apliecina ka ir iepazinies
un pārzina Privātuma politiku izveidojot
jaunu kontu ic24.lv un atzīmējot ķeksīti (opt-in)
pie apgalvojuma "Es esmu izlasījis Privātuma politiku”. Visas Pircējiem
(fiziskai personai) esošās tiesības kā datu subjektiem tiek īstenotas saskaņā
ar procedūru, kas aprakstīta Privātuma politikā.
12.
Informācijas apmaiņa
12.1. Pārdevējs sūta visus paziņojumus
Pircējam, kas saistīti ar Preču pasūtīšanu un Līguma izpildi izmantojot
kontaktinformāciju (e-pasta adresi un/vai tālruņa numuru), ko Pircējs norādījis
aizpildot Pircēja reģistrācijas formu (Izveidojot savu kontu E-veikalā).
12.2. Pircējs iesniedz Pārdevējam visus
ziņojumus un jautājumus izmantojot saziņas veidus, kas norādīti Pārdevēja
e-veikala sadaļā "Kontakti".
13.
Nobeiguma noteikumi
13.1.
Latvijas Republikas likumi ir saistoši
šiem Noteikumiem un to izmaiņas ietekmē arī šos Noteikumus un tie tiek
atbilstoši papildināti.
13.2.
Visas domstarpības tiek sākumā risinātas
Pušu sarunās. Ja vienošanās nav panākta, strīdus risina Latvijas Republikas
likumos noteiktā kārtībā.
13.3. Gadījumā, ja šie Noteikumi ir nonākuši
pretrunā ar likumā noteikto, novecojušas informācijas un/vai citu apstākļu dēļ,
tad virsroka ir Latvijas Republikas aktuālajos likumos un regulējošajos aktos
noteiktajam. Tas nemaina to, ka Noteikumi ir saistoši Pusēm, pat ja attiecīgais
Līgumā noteiktais Punkts ir novecojis, tā vieta tiek piemērots aktuālais
Latvijas Republikas likumos un/vai regulējošajos aktos noteiktais.