

Dienas kļūst īsākas, ārā kļūst vēsāks, un riepu maiņas servisos jau zvana pirmie telefona zvani… Tā ir skaidra zīme, ka tuvojas ziema un līdz ar to arī nepieciešamība nomainīt riepas.
Tāpēc atgriežas jautājums: kāpēc jāmaina vasaras riepas pret ziemas riepām? Internets ir pilns ar rakstiem par to, cik tas ir svarīgi ceļu satiksmes un cilvēku drošībai un arī mēs vēlamies tam pievērst uzmanību.
Tomēr mēs ejam soli tālāk un, lai ietaupītu jūsu dārgo laiku, esam apkopojuši svarīgākās ziemas riepu īpašības, kas garantēs drošu braukšanu jebkuros apstākļos.







Jūs jau zināt, kāda veida ziemas riepas varat uzstādīt savā automašīnā, tāpēc tagad parunāsim nedaudz par spiedienu. Atbilstošs riepu spiediens ir izšķirošs ne tikai braukšanas drošībai, bet arī pašu riepu izturībai. Pārmērīgs spiediens riepās izraisa priekšlaicīgu protektora centra daļas nolietošanos.
Nepietiekams gaisa spiediens nav "labāks" – tieši otrādi, jo papildus priekšlaicīgam nodilumam (šajā gadījumā protektora sānu daļām) pastāv riepas pārkaršanas risks, kas, braucot ātrāk, var pat izraisīt tās plīsumu. Šī iemesla dēļ spiediens nedrīkst būt ne pārāk augsts, ne pārāk zems.
Nav nevienas universālas vērtības, kas piemērota visām automašīnām. Tomēr tagad jums nav jāpārlūko automobiļu enciklopēdija, meklējot slepenu numuru. Pareizās vērtības jūsu automašīnas modelim ir atrodamas īpašnieka rokasgrāmatā un uzlīmē, kas parasti atrodas vai nu uz vadītāja durvju statņa, vai degvielas uzpildes vāciņa iekšpusē.
Svarīgi, ka katrai automašīnai ir nepieciešama atbilstoša riepu spiediena regulēšana atkarībā no lietošanas veida. Parasti lielāka slodze uz automašīnu un ilgāka braukšana pa šoseju ar lielu ātrumu var prasīt lielāku spiedienu riepās.

Jūs droši vien zināt, kā izskatās riepa... bet vai varat atšifrēt, kādas zīmes un simboli atrodas uz ziemas riepas sāniem? Starp šīm zīmēm un simboliem jūs atradīsiet informāciju par ražotāja nosaukumu, riepas modeli un izmēru, iepriekš minēto marķējumu iekšpusē un ārpusē (asimetrisko riepu gadījumā), kā arī ražošanas datumu (DOT).
Lai gan par riepas modeli un ražotāju šobrīd neko daudz nevaram teikt, jo šādās situācijās katrs gadījums ir jāizskata individuāli, tomēr ir vērts pievērst uzmanību, iespējams, svarīgākajam no marķējumiem, t.i., izmēram.
Iespējams, uz riepas sānu malas redzēsit dažādas šī raksta konfigurācijas: 205/45/R17 91V.

Tikpat svarīgs marķējums ir izgatavošanas datums, kas nolasāms no četrciparu DOT (Department of Transportation) koda, kas atrodas riepas sānos. Pirmie divi cipari norāda nedēļu, bet nākamie divi cipari norāda gadu, kurā riepa tika ražota. Piemēram, kods 4118 nozīmē, ka riepa ražota 2018. gada 41. nedēļā.
Katra ziemas riepa ir marķēta ar etiķeti ar pamatinformāciju par tās parametriem. Etiķetes izskats ir standartizēts ES normatīvajos aktos, un no tā var uzzināt:
- ražotāja nosaukumu
- izmēru
- degvielas patēriņa indeksu
- bremzēšanas indeksu uz slapja ceļa seguma
- skaļuma līmeņa (trokšņa) indeksu
Lai gan – izņemot trokšņa līmeni – šie dati tiek uzrādīti konvencionāli (piešķirot tos vienai no vairākām kategorijām), ES marķējums ļauj ātri un vienkārši salīdzināt vairākus dažādu ražotāju modeļus, neiedziļinoties tehniskajā dokumentācijā.

kā zināt, kad pienācis laiks jaunām ziemas riepām?
Mums ir atbilde uz vēl vienu svarīgu jautājumu: kā atpazīt, ka jūsu pašreizējās ziemas riepas negarantēs atbilstošu ceļu satiksmes drošības līmeni. Protams, jūsu riepu serviss jums par to pastāstīs, kad jūs ieradīsities pie viņa uz nomaiņu, bet zemāk ir veids, kā to pārbaudīt pašam.

- pārbaudiet protektoru
Jaunu ziemas riepu protektora dziļums parasti ir no 8 līdz 9 milimetriem – atkarībā no modeļa. Noteikumi pieļauj ekspluatāciju, ja riepām joprojām ir vismaz 4 milimetri protektora – taču praksē ziemas apstākļos ar to jau var būt par maz. Tāpēc tiek uzskatīts, ka ziemas riepas jānomaina pret jaunām, ja protektors kļūst seklāks par 4,5 milimetriem.

- mehāniski bojājumi
Ziemas riepas ir pakļautas mehāniskiem bojājumiem. Tu ne vienmēr zini, kas slēpjas zem svaigas sniega segas... Protams, vairumā gadījumu pietiek ar riepu servisa apmeklējumu. Taču ir arī nopietni bojājumi, kas visbiežāk skar riepas sānu malu – piemēram, pumpu veidošanās, plaisas vai sienas plīsums. Šāda veida bojājumi nav labojami. Tāpēc, pirms dodaties uz riepu servisu, pārbaudiet, vai riepās nav pumpu vai plaisu.
Tagad pastāstīsim, kā par tām rūpēties!
Vissvarīgākais ir uzturēt pareizu riepu spiedienu. Turklāt, ja iespējams, ieteicams izvairīties no virsmas bojājumiem vai samazināt ātrumu, kad tādi var rasties - ja nezināt, kas slēpjas zem sniega, labāk piebremzēt. Līdzīga piezīme attiecas, piemēram, uz braukšanu pret apmalēm – tas jādara ar nelielu ātrumu un pietiekami spēcīgi pagrieztiem riteņiem.
Labs ieradums ir arī izmantot īpašus riepu apkopes līdzekļus. Bieži vien tie ir viegli uzklājama aerosola vai putu formā, un papildus gumijas aizsardzībai pret strauju novecošanos tie nodrošina arī papildu vizuālo efektu riepu "melnošanas" veidā, padarot tās gandrīz līdzīgas. jauns.
Noteikti jāizvairās no stāvēšanas un ziemas riepu uzglabāšanas vietās, kas ir piesārņotas ar dažāda veida ķīmiskām vielām, piemēram, eļļām vai smērvielām. Šāda veida vielas ļoti kaitīgi ietekmē riepas.
