Akumulatori
Iekšdedzes automašīnās akumulatori darbojas kā līdzstrāvas elektroenerģijas avots. Tos izmanto, lai darbinātu elektriskās ierīces automašīnā, kad dzinējs ir izslēgts, un nodrošina elektrību, kas nepieciešama iekšdedzes dzinēja iedarbināšanai.

Kādu akumulatoru izvēlēties?
Lai gan tie visi izskatās līdzīgi, automašīnu akumulatori būtiski atšķiras.
Sadalot tos pēc struktūras, mēs izšķiram:
- Standarta skābes akumulatori:
visbiežāk izmantotais startera akumulatoru veids, pildīts ar šķidru elektrolītu, t.i., destilēta ūdens un sēra (sērskābes) šķīdumu. Pieļaujamā dziļizlāde būs 20%, kad jau nepieciešama uzlāde;
- Gēla akumulatori:
tradicionālā elektrolīta vietā pildīti ar skābi, kas sajaukta ar silīcija dioksīdu želejas veidā. Tos galvenokārt izmanto motociklos, laivās, kemperos, kravas auto u.c. – jebkur, kur nepieciešama izturība pret vibrācijām un dziļu izlādi. Pieļaujamā dziļizlāde būs līdz pat 80% no ietilpības;
- EFB akumulatori:
akumulatori ar pagarinātu kalpošanas laiku un izturību pret vibrācijām. Tiem ir lielāka elektrolīta tvertne un tie ir paredzēti budžeta klases automašīnām, kas aprīkotas ar start-stop sistēmu. EFB akumulatori ir pastiprināti standarta skābes akumulatori, kam ir biezākas svina plates, izturīgāks korpuss. Kravas EFB akumulatoriem iekšā būs pat elektrolīta maisītājs, lai tas nenoslāņotos un nekorodētu plates. Atšķirībā no standarta akumulatoriem, šiem pieļaujamā dziļizlāde būs 50%, kā arī izlādes ciklu skaits būs lielāks;
- AGM akumulatori: daudz efektīvāki par standarta svina-skābes akumulatoriem, tehnoloģiski progresīvāki, ar separatoriem, kas izgatavoti no stikla mikrošķiedras vai polimēru šķiedrām. Diemžēl, arī salīdzinoši dārgi un nav izturīgi pret augstām temperatūrām, tādēļ tos nav ieteicams uzstādīt motortelpā. Tie ir ļoti izturīgi pret vibrācijām, pieļauj dziļizlādi līdz 80%, un ar tiem aprīko praktiski visus Premium klases auto. Šiem akumulatoriem elektrolīts nav šķidrā veidā, tāpēc to kalpošanas ilgums būtiski paildzinās.
Populārākie akumulatoru zīmoli